Există situații în care telefonul s-a deteriorat și deși este încă în garanție, nu poate fi reparat de către producător pentru că daunele fizice ce au produs defecțiunea nu sunt acoperite de garanție, și situații în care telefonul este mai vechi și garanția a expirat. Te afli în fața unei decizii destul de importante: îți repari telefonul sau îți cumperi unul nou?
Răspunsul la această întrebare diferă de mulți factori: gravitatea defecțiunii, vechimea telefonului, modelul telefonului, nivelul de performanță, informațiile stocate pe telefon, etc. În majoritatea cazurilor, este mult mai avantajos să repari telefonul decât să achiziționezi unul nou, mai ales dacă vorbim de servicii precum înlocuirea sticlei sparte, resoftare sau decodare. O reparație a telefonului te ajută să crești durata de viață a acestuia și să economisești bani.
În cazul în care reparația telefonului este mai costisitoare decât valoarea telefonului în sine, îți vom recomanda să te orientezi către cumpărarea unui telefon nou, mai performant.
Există încă și situații în care poate fi mai costisitor să repari telefonul, decât să achiziționezi unul nou. Un alt lucru pe care nu multe persoane îl cunosc este faptul că serviciile de reparații în cazul telefoanelor produse de anumite branduri, cum ar fi Iphone-urile, pot fi mai costisitoare decât în cazul celorlalte telefoane.
Iată câteva exemple de reparații costisitoare care te-ar putea face să te gândești de două ori înainte de a opta pentru ele:
- Schimbarea ecranului telefonului,
- Reparații la placa de bază a telefonului,
- Înlocuirea plăcii de bază,
- Reparații la nivelul difuzorului,
- Înlocuire baterie.